Monsanto klanten en hun merken

Deze bedrijven die met hun merken opereren op de Nederlandse markt zijn grote klanten van Monsanto. Protesteren tegen Monsanto is één ding, maar zolang jij je boodschappen nog doet bij de gewone, niet-biologische supermarkten blijf je producten kopen, die gefabriceerd zijn met behulp van de technologie van Monsanto. En dat geldt dus niet alleen voor voeding, maar voor vrijwel elk product dat bij de grootgrutters in de schappen ligt.

klanten van monsanto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Helemaal mooi zou het zijn als je lokaal met vrienden of mensen uit je straat of buurt, een perma-cultuur tuin kunt opzetten, met uiteraard GMO vrije zaden, planten en gewassen.

Lees rondom dit onderwerp ook:

http://soulvability.nl/nestle-group-is-een-grondstof-ie-gemarket-dient-te-worden-en-niet-toegankelijk-voor-het-grote-publiek/

http://soulvability.nl/kokosnote-aan-voedingscentrum-misleiding-is-ook-fraude/

7 gedachten over “Monsanto klanten en hun merken”

  1. Waar halen jullie deze lijst eigenlijk vandaan? De reguliere supermarktmerken waren mij al bekend, maar Green & Blacks is het enige biologische merk dat aan de lijst is toegevoegd. Biologisch wordt streng gecontroleerd op GMO.

    Green & Blacks is een fantastisch merk chocola en wordt gecontroleerd op biologische ingrediënten door maar liefst 3 organisaties, de Soil Association( http://www.soilassociation.org/), het Bio-siegel (http://www.bio-siegel.de/) en de European Commission (http://ec.europa.eu/agriculture/organic/consumer-confidence/logo-labelling_en) . Dit zijn in mijn ogen allen betrouwbare organisaties.

    Ik stuur gelijk een brief aan Green & Black’s want ik wil graag weten in hoeverre zij zaken doen met Monsanto.

    M vr gr,
    D. Voucher

    1. Beste D. Voucher,

      Op de lijst staan ook producenten die hun grondstoffen inkopen bij boeren en landbouwbedrijven die direct of traceerbaar indirect zaken doen met Monsanto.
      Green & Blacks is wat ons betreft ook een vreemde verassing op die lijst, en hebben dan ook naar aanleiding van je reactie, besloten om hier wat research op te zetten. Mocht het bewijs hiervoor niet op andere wijze dan via deze bron traceerbaar zijn dan zullen we dit per direct rectificeren.

  2. Green & Black’s Chocolate is nu KRAFT Food
    Ze gingen van ‘onafhankelijk’ over in Cadbury en Cadbury is nu Kraft. – Check ook: http://www.theorganicprepper.ca/blacklist-12-food-companies-to-avoid-and-95-sneaky-aliases-04102013#sthash.or5JwGSG.dpuf

    Fusies vinden elke dag plaats. Als bedrijven overgaan in andere handen, is er geen verplichting om het publiek te informeren. Een voorbeeld daarvan dat onlangs plaats vond was bij het bedrijf Dean’s, die Horizon Foods overnam. Het gebruik van biologische producten werd stapsgewijs afgebouwd zonder wijzigingen aan te brengen aan het label. Zo werd de biologische melk vervangen voor niet-biologische melk geproduceerd onder fabrieksboerderij omstandigheden. Tevensverruilden zij de kwaliteit van hun biologische soja en werd er begonnen met de aankoop van goedkoper oogsten uit Azië. Ondertussen, hadden onwetende winkeliers geen idee dat het bedrijf was gestaakt met de productie van de organische items, en bleef de producten promoten zoals ze die hadden voorafgaand aan de overname. Complete misleiding dus..Sterk frauduleus zou je zeggen, zwaar beboeten. Maar vergeet niet dat we het hier hebben over een miljarden industrie, met links naar de FDA (Food and Drug Administration) de USDA
    (Amerikaanse Voedingsdatabase voor Dieet studies.) en de Hoge Raad. En verder een hele hoop schimmige politici in hun achterzakken. Tot aan het Witte Huis toe waar President Barak Obama nog Monsanto boven de wet plaatste met de Protection Act.

  3. Misschien zouden we dan ook eens van overheden moeten eisen dat ze een wet opstellen, waardoor het verplicht wordt veranderingen van ingrediënten, leveranciers en productiemethoden publiek te maken, want dit kan niet. Ik weet niet of zoiets haalbaar is? Misschien met druk van petities van Avaaz en Care2 Action Alerts? Dat zijn echt grote organisaties die bij voldoende ondertekeningen echt veranderingen teweeg kunnen brengen.

    1. Bedankt voor jullie research, Paul. Aangezien ik hier nog een hele partij chocola van ze heb, waarbij alle ingrediënten als ‘organic’ staan aangevinkt, zal ik Green&Black’s eens zelf schrijven.
      Ik zie ze trouwens niet op de ‘Black list’ staan bij Kraft van de door jou gestuurde link.

      @22003Precies, zo iets is op z’n zachtst gezegd niet ok. De consument moet weten wat hij eet en waar het vandaan komt. Natuurlijk is het mogelijk een wet op te stellen waar transparantie van ten minste de inhoud en afkomst van het product verplicht wordt gesteld.
      Actie volgt.

  4. Cadbury is inderdaad in Januari 2010 overgenomen door Kraft. Bron: Financial Times.
    http://www.ft.com/cms/s/0/1cb06d30-332f-11e1-a51e-00144feabdc0.html#axzz2V9vaZCi7

    Blijft nog de vraag of de chocolade van het merk Green & Black’s of Cadbury’s inderdaad bij Kraft vermeld wordt onder hun ‘productenlijst’ met merkennamen.
    Dit is niet het geval. Er staan veel bekende merken, maar geen Green&Black’s of Cadbury’s
    http://www.kraftrecipes.com/Products/ProductMain.aspx

    Daar mis ik dus wat, er klopt iets niet. Wie maakt die zgn. ‘Black list’ ??? Hier moet degelijk onderzoek in zijn gedaan voor je een bedrijf op de lijst kan zetten.

    Het is dus de vraag WIE er hier onderzoekt in hoeverre dit soort bedrijven werkelijk op WAT VOOR MANIER zaken doen met Monsanto.

    Wat mij betreft: als er een bedrijf/merk indirect is betrokken bij Monsanto bijv. d.m.v. aandelen en niet d.m.v. grondstoffen dan is dat voor mij niet direct een reden te stoppen met het kopen van dat merk. Ik vraag me af hoe anderen hierin staan?

    Ik zet in elk geval voorlopig mijn vraagtekens bij de lijst.

    1. Kraft is onderdeel van Monsanto. Het is een Monsanto bedrijf. De werkwijze die ik hierboven al eerder beschreef is standaard. Policy is maximaal rendement.
      Zolang de bestanddelen voldoen aan de standaarden van de FDA (het Voedingcentrum van de VS, dus een marionet van de voedselindustrie) worden kosten en daarmee vaak kwaliteitsnormen tot een minimum gereduceerd. Daarin zullen Green&Black’s geen uitzondering vormen. Don’t shoot the messenger. Green&Black is niet meer, het is overgenomen door Monsanto (onder de vlag van een van haar vele zusterbedrijven) en verwerkt tot Frankenfood, slechts nog een omhulsel van wat het was.
      Anders stond het niet op die lijst.Toch raad ik je aan om Green&Black zélf aan te schrijven. Ik zie graag hun reactie tegemoet, en als ze kunnen weerleggen dat zij niet op die lijst thuishoren, zal ik daar een uitgebreide rectificatie aan wijden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *