Winkels maken misbruik van Sints gulle inslag

Winkels nemen Sinterklaas op grote schaal in de maling door manipulatie van de aanbiedingsprijzen van hun artikelen. Ketens en internetbedrijven als Blokker, ToysXL, Bol.com, Intertoys en Wehkamp gebruiken aanbiedingen die vals zijn, zegt de Consumentenbond vandaag in het AD. 

Volgens een woordvoerster van de bond ‘kloppen de aanbiedingen bijna nooit’. Als voorbeeld wordt een Lego-trein opgevoerd die bij Intertoys wordt aangeboden van 124,99 euro voor 114,99. In juli kostte dezelfde trein nog 99,99. Wehkamp haalt eenzelfde truc uit met een Lego-helikopter ‘van 29,99 voor 22,99’. Daar kostte het speelgoed in juli nog 17,99.In de maling genomen
‘Consumenten worden op deze manier in de maling genomen’, aldus de Consumentenbond. De belangenorganisatie constateerde dat bij Intertoys iets mis was bij 17 van de 20 onderzochte aanbiedingen. Bij Bart Smit gold dat voor 7 van de 10 aanbiedingen en bij Blokker voor 8 van de 10.De “betere” winkelketens krijgen van de Consumentenbond de roe. Wie nepaanbiedingen ontdekt, kan dat melden bij het misprijzen-meldpunt van de bond.Ontkenning
Bol.com-topman Daniel Ropers zegt zich niet te herkennen in de bevindingen van de Consumentenbond over de hoge prijzen die de winkeliers aan de Sint in rekening brengen. Ropers zegt dat zijn bedrijf continu de prijzen in de gaten houdt en aanpast aan de markt.

De enige positieve uitzondering is V&D. Alle prijzen van de webwinkel bleken echt. Zo betaalden klanten voor de Lego-trein 89 euro en in de zomer 115,95 euro.

Bron: www.ad.nl

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *